Eerste week in San Carlos - Reisverslag uit San Carlos, Colombia van Fennainzuidamerika - WaarBenJij.nu Eerste week in San Carlos - Reisverslag uit San Carlos, Colombia van Fennainzuidamerika - WaarBenJij.nu

Eerste week in San Carlos

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2018 | Colombia, San Carlos

De tijd vliegt voorbij! Ik ben alweer een week in Colombia, dus hoog tijd voor m'n eerste verhalen.
De reis begon op Schiphol waar ik nog even de laatste knuffels aan familie kon geven. Afscheid in stijl door papa nog even ruzie te zien schoppen met de serveerders bij het koffietentje( nee hoor, viel allemaal reuze mee ;) ). Toen kon het 14 uur durende reizen beginnen, waar ik m'n tijd goed benutte door de gehele filmbibliotheek van de klm te bekijken. Bij m'n overstap op Panama raakte ik aan de praat met Josh. Die herkende m'n nlse paspoort en vertelde dat hij in Rotterdam werkte bij een bouwbedrijf, waarop ik vertelde dat ik mijn stage bij een bouwbedrijf deed. Dus nu bezit ik m'n eerste visitekaartje oleee. Zodra ik een voet uit de AirPort van Medellin zette werd al duidelijk hoe erg een maandje Spaans leren van pas zou komen. Niemand sprak een woord Engels, dus in m'n meest gebrekkige Spaans heb ik de weg naar het hostel kunnen vinden. De dag erop weer terug naar de AirPort om oa geld te pinnen, maar de bankautomaat had honger en heeft even 200 euro van me opgegeten. Auch.. Nu is de ing een betalingsonderzoek gestart en heb ik inmiddels m'n 200 euro iig tijdelijk terug. Na dit dure bezoekje aan de AirPort een goedkope busreis naar San Carlos :). Omgerekend 10 euro voor een 5 uur durende busreis. Daar houdt Fenna van :). Het uitzicht vanuit de bus was supermooi. We passeerden onder andere Guatape, een zeer bekende dagreis die toeristen maken vanuit Medellin en ik kon zien waarom. Een plekje om te onthouden! Bij aankomst in SAN Carlos is de taalschool makkelijk te vinden aangezien alle straten een nummer hebben. Ik werd welkom geheten door Edwin met een knuffel en een kus op de wang. Christian (de housemanager) liet me het hostel zien en Seoirse ( een Ierse studente) kwam me met veel enthousiasme begroeten. 'S avonds kwamen ook de andere studenten aan(Ali uit USA, Jason uit Canada, Piotr uit Polen en Cesar uit Brazilië). Die avond hebben we voor makkelijk gekozen en zijn we met z'n vieren naar het pleintje van de stad gegaan om pizza te eten. Heel gezellig om te zien dat alle mensen uitgaan op zondag en op de terrasjes eten. Er gaat ook een golfkarretje met kleine karretjes rond op het plein. Een attractie voor de kleintjes en een super schattig gezicht. Het is een heel klein stadje waar behalve de studenten van de Spaanse school geen gringo's (buitenlanders) komen. Dus we zijn een grote bezienswaardigheid in SAN Carlos. Begroet worden met mono (blonde, maar betekent ook aap haha)is niet ongewoonlijk. Eergisteren kwamen we een man met een gitaar tegen die spontaan begon te lachen toe hij ons zag en op z'n gitaar voor ons begon te spelen. Verder wonen er ook een kat en een hond(dobby) in het hostel. De kat besluit meestal midden in de nacht om van het ene stapelbed naar het andere stapelbed te willen springen, dus dat is dan nogal schrikken, maar wel gezellig. Dobby is m'n beste vriendje hier en volgt je overal naartoe of komt bij je liggen als je je huiswerk aan het doen bent.

Maandag begonnen de eerste Spaanse lessen. De lessen zijn vooral gefocust op grammatica en omdat de klassen maar klein zijn (3 personen per klas) is er veel tijd om te leren praten in het Spaans. Na de lessen hebben we elke dag een uitgebreide lunch in het restaurant van de moeder van Camilo(een van de leraren). Ze komt elke dag even langs om te vertellen wat het menu is en of we er kip, varkensvlees of vis bij willen eten. De mama van onze kleine familie hier ;). In de middag gaan we met z'n allen onder leiding van Edwin en Manuel naar een plek in het mooie groene gebied hier. Maandag zijn we naar de een waterval gegaan. Het had heel hard geregend(regenseizoen, maar het regent hier alleen savonds) dus de waterval was heel erg sterk. Dobby ging uiteraard ook mee en word bij elke motor die langsrijd afgeleid en sprint erachteraan. We krijgen ook steevast huiswerk elke dag, dus ik ben braaf elke avond met Jason in het chillhoekje m'n huiswerk aan het maken. Savonds eten we met z'n allen. En de avond eindigt meestal in La Chimbita. Dat betekent zowel vagina als het chillhoekje. En dat geld voor bijna alles hier in Colombia. Als je het ook maar iets anders formuleert kan je er iets seksueels van maken. Een klein voorbeeld: me gusta pollo(I hou van kip) vs me gusta te pollo(ik hou van je p%#nis). Dus we worden elke dag uitgelachen door onze leraar omdat onze zinnen toch iets anders uitvallen dan we dachten.

Dinsdag heb ik boodschappen gedaan en m'n favoriete koekjes gekocht die ik vroeger op Curacao at :). Fruit is hier heel goedkoop en ik maak sochtends arepa's van maismeel. Smiddags hebben we de omgeving langs de rivier schoongemaakt van vuilnis. En natuurlijk daarna afkoelen in de rivier. Savonds hadden we merengue, bachata en salsa lessen van Shirley. Maar een twerkles kon ook niet missen natuurlijk. En jawel, dat werd gedaan op een Hollands nummer (traag). De marihuana dans is nog wel de meest interessante dans en niet in woorden uit te leggen ;).

De rest van de week hadden we een oa Exchange middag met mensen uit de stad die Engels willen leren. Veel spelletjes gespeeld zoals pictionary. Vooral chrissy(zoon van onze mama) is erg fanatiek. We hadden een hike naar een plek waar we gingen volleyballen en een balletje trappen, maar om daar te komen moesten we eerst door de rivier zwemmen(avontuurlijk ;) ) En dobby ging mee. De studieweek eindigde met een karaoke, waarbij ik hakuna matata in het Spaans zong. Verder heb ik hier naast natuurlijk de empenada's en arepa's ook een andere Colombiaanse lekkernij geproefd namelijk helado con queso. Ijs met kaas en inderdaad het proeft zoals het klinkt(blegh), al zijn er vele fans binnen dit hostel.

Zaterdag zijn we gaan canyoningen!!! Eerst een hike omhoog de berg op om vervolgens met de rivier tussen de bomen door naar beneden te gaan met de stroming:). Supervet en wie had gedacht dat ik het nog koud zou krijgen hier in het altijd 25 graden SAN Carlos?! Aan het eind van de middag naar de andere kant van het stadje gelopen en een praatje gemaakt met de eigenaar van sammie. The cutest puppy in the world. Zondag een duikje in de rivier gemaakt en een boekje gelezen. En S'avomds het weekend afgesloten met de empenada's van Santiago eten(een Colombiaanse student die hier Engels les krijgt van de vrijwilligers die hier werken). Het enige kraampje in de stad waarbij de eigenaar je de menukaart in gebroken Engels kan uitleggen ;). Dat was het voor deze week :)

  • 31 Mei 2018 - 16:40

    Annemieke:

    Geweldig, Fenna. Heel leuk om te lezen. Goed bijhoude en ik zal niets van de spelling zeggen.

  • 31 Mei 2018 - 17:06

    Monica:

    Hey lieve Fenna,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    We vinden het heel leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen.
    Geniet ervan en dikke kus van ons!

  • 31 Mei 2018 - 17:27

    Niels:

    Lekker bezig Fennie! Ook al wat chocola geproefd daar?

  • 01 Juni 2018 - 05:22

    Wallina:

    Lieve Fenna wat heb je al veel beleefd deze eerste week.
    Heerlijk om te lezen dat je geniet en leuke dingen doet.
    Veel plezier de komende week maar dat lezen we dan volgende keer wel weer.

  • 01 Juni 2018 - 07:03

    Ria :

    Hoi Fenna.

    Wat een avontuur en het lijkt hartstikke leuk.
    Heerlijk verhaal om te lezen.
    Ik kijk al uit naar het volgende.
    Veel plezier en avontuur.
    Dikke Tut.

  • 01 Juni 2018 - 19:30

    Oma Jopie:

    Hallo Fenna,

    Heb je het al voor elkaar gekregen of je Dobby mee mag nemen als je verder gaat reizen???.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt
    knuffel

  • 02 Juni 2018 - 17:35

    Hannamay:

    Ik geniet van alles wat je schrijft! Kan niet wachten op het volgende reisverslag :)
    Dikke knuf

  • 03 Juni 2018 - 20:24

    Alex:

    Hallo Fenna, geweldig om te lezen dat je zo fijn in de groep bent opgenomen. Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen.

  • 24 Juni 2018 - 22:15

    Ashley:

    Hee dushi,
    Wat fijn om te lezen dat het zo goed bevalt!! Ik ga je zeker volgen deze reis!
    Dikke kus en knuffel

  • 25 Juni 2018 - 20:22

    Amarens:

    Super dat je zo'n avontuur aangaat!! Wat een mooie ervaring! Het klinkt nu al als een onvergetelijke reis met al die ontmoetingen en cultuurdingetjes.. en dit is pas het begin! Fijn. Dat er goed voor je gezorgd wordt en dat jullie, zo klinkt het, een fijne groep hebben met elkaar. Grappig dat de koekjes dan weer naar Curaçao linken.
    Hoe gaat het nu met je Spaans? Ik zou denk ik in het begin maar niet te veel kip bestellen ;-)

    Elies was hier zondag geweest, zo leuk weer eens even bijpraten! Kreeg van haar de link van je blog. Als je terug bent een x met zijn vieren?

    Veel plezier en tot het volgende reisverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Carlos

Actief sinds 31 Mei 2018
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 4203

Voorgaande reizen:

31 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: