Week 3, San Carlos - Reisverslag uit San Carlos, Colombia van Fennainzuidamerika - WaarBenJij.nu Week 3, San Carlos - Reisverslag uit San Carlos, Colombia van Fennainzuidamerika - WaarBenJij.nu

Week 3, San Carlos

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2018 | Colombia, San Carlos

Mijn studeerschema is deze week wat anders want ik heb nu pas half 11 les. Dat geeft ruimte om sochtends nog wat huiswerk te maken en langer uit te slapen :). Ik moest ook nog wat boodschappen doen, maar toen ik bij de kassa kwam had ik niet genoeg geld.. Oepsie. Ik stond al klaar om mijn papaya terug te leggen, toen de vrouw achter me aanbood om de extra 200 peso's die ik mistte bij te leggen. Superlief, maar de volgende keer toch maar wat meer geld op zak nemen dus. Smiddags onze dag weer bij de rivier doorgebracht met wat volleyballen en voetballen. Na het avondeten onze tijd in het park doorgebracht met een biertje. Ons huiswerk was om de mensen in het park te observeren en te beschrijven in het Spaans. Een jongetje op z'n driewielertje had door dat ik hem aan het observeren was en begon steeds harder rondjes om me heen te fietsen en driftig op z'n fietsbel te tringelen. Z'n wensen zijn aanbeden en ik heb een heel verhaal aan hem opgedragen(vol met spelling en grammatica fouten ;) )
Dinsdagochtend waren de kinderen van de schoonmaakster meegekomen naar het hostel. De jongste (esmeralda) is 2 en de oudste is 10. Toen bedacht ik dat ik dit publiek wel kon voorlezen uit het sprookje los tres cerditos(de drie biggetjes). Waarbij de oudste me af en toe corrigeerde bij mijn uitspraak. Goede Spaanse oefening :). Savonds was het weer tijd voor de wekelijkse salsalessen en deze keer kwam halverwege de les een koppel van rond de 60 naar binnen kijken om te zien wat we aan het doen waren. Ze werden naar binnen gewuifd door onze danslerares en blijkbaar hadden we nog het een en andere te verbeteren, want het koppel deed even voor hoe het moest. En daarna pakte de man mijn hand en werd ik in de rondte gedraaid.
Woensdagmiddag heb ik even tijd voor mezelf genomen en een boekje gelezen. Je bent toch continu omringd met mensen en vaak zit een uurtje relaxen er niet in, tussen alle activiteiten en het huiswerk door.
Donderdag was de optocht voor het vredes festival. Kleine danseresjes en jongens op stelten die door de straten van SAN Carlos dansten. We kwamen ook een nog de vrouw tegen die we leerden kennen tijdens de Exchange en die wilde graag dat we haar man ontmoette. Alle mensen zijn zo aardig hier! Het vredesfestival heeft trouwens een kleine geschiedenis. Voor de geïnteresseerden(in het Engels)

As recent as the 1990s, there was war in Colombia. The guerrillas and the paramilitaries—two politically-charged, armed factions within Colombia—began to take control of various areas throughout Colombia, with the intention of seizing land to cultivate drugs while recruiting people to combat each other.
In 1999, San Carlos was unfortunately invaded by these groups, and the town’s innocent citizens were exposed to the tragic hostilities of the groups. This period—known as La Violencia—forced many citizens to vacate their lands in search of safety, leaving San Carlos a ghost town where only few remained.
Elk jaar wordt dit weekend dus gevierd dat in 2000 de vrede terugkeerde in SAN Carlos en wij mochten daar van meegenieten :)

In het weekend was het eventjes extra druk in SAN Carlos want de omliggende dorpen kwamen speciaal maar SAN Carlos om het vredefeest te vieren. Savonds werd er op een groot podium gezongen en het hele plein werd gebruikt om op te dansen. En natuurlijk werd de avond daarna afgesloten in de discotheek. Saoirse liet haar beste danspassen zien en dat bleef miet onopgemerkt. De volgende dag toen we naar de rivier liepen werd door een tegemoetkomende man geroepen:" baila, baila!" Terwijl hij naar Saoirse wees. Daar heb ik de rest van de dag om kunnen lachen haha.
Zaterdag zijn we naar een koffieplantage geweest en mochten we de bonen plukken, werd ons uitgelegd hoe lang de bonen drogen, hoe ze worden gescheiden en uiteindelijk kregen we natuurlijk een verse kop koffie :). De plantage lag op een supermooie plek wat hoger op de heuvel en we hebben die middag nog door het gebied gewandeld en zijn we wezen zwemmen. Die avond hebben we de verjaardag van Bernadice gevierd waarbij we zelfs een hele avondmaaltijd kregen voorgeschoteld. Santiago en Christian kwamen met de fiets naar het feestje en toen heb ik mijn Nederlandse afkomst even bewezen met een winst tijdens een fietsrace. De zondag hebben we gebruikt om het tekort van slaap van de dagen ervoor in te halen bij de rivier. Savonds hebben we toegegeven aan onze trek voor pizza. Gelukkig hadden we heel veel honger, want de pizza's hier zijn maar niks -> geen tomatensaus en matige kaas :s. Misschien dat ik over twee weken in Medellin meer geluk heb ;).

  • 12 Juni 2018 - 13:15

    Annemieke:

    Hoi lieve Fen, fijn om weer wat van je te horen/lezen. Het klinkt allemaal heel gezellig! En ik ben heel benieuwd naar je salsa's! Ik zal jullie interactieve buitenlessen voorleggen aan onze talendocenten: heel inventief!
    Dikke kus en brasa, mama xxx

  • 13 Juni 2018 - 18:12

    Monica:

    Hey lieve Fenna,
    Heb weer met plezier je verslag gelezen. Fijn dat je het zo leuk vindt daar!
    En die salsa moves wil ik wel es zien hoor! Misschien met kerst?

  • 13 Juni 2018 - 18:16

    Monica:

    De dikke kus en knuffels vielen eraf bij het vorige berichtje, dus bij deze nog! xxx

  • 15 Juni 2018 - 14:33

    Oma Jopie:

    Hallo Fenna,Oma heeft ook met veel plezier je verslag weer gelezen fijn dat ik je zo mag volgen.
    Groetjes met knuffels

  • 15 Juni 2018 - 20:23

    Ria:

    Leuk om zo je verhalen te lezen.
    Dikke kus

  • 24 Juni 2018 - 22:21

    Ashley:

    Dushi,
    Weet ik bij wie ik op dansles moet haha! Dat wordt nog lachen. Hoe gaat het met je Spaans steeds beter?
    Liefss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Carlos

Actief sinds 31 Mei 2018
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 4200

Voorgaande reizen:

31 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: