Week 4, Tot snel San Carlos! - Reisverslag uit San Carlos, Colombia van Fennainzuidamerika - WaarBenJij.nu Week 4, Tot snel San Carlos! - Reisverslag uit San Carlos, Colombia van Fennainzuidamerika - WaarBenJij.nu

Week 4, Tot snel San Carlos!

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2018 | Colombia, San Carlos

Week 4
De laatste week in SAN Carlos aangebroken waarvan de eerste maandag een feestdag, dus de laatste kansen om aan mn Spaans te werken werden beperkt tot 4 dagen. Maandag hadden we "vrij" en zijn we met z'n allen gaan canyoningen. Dobby ging dit keer mee, maar het zag er niet echt uit alsof hij het naar z'n zin had.. Bovendien kreeg hij geen lunch, dus dat zal z'n humeur ook wel niet goed hebben gedaan ;). Dinsdag kwam onze salsa expert weer even kijken bij de danslessen. Maar volgens mij was het niet helemaal verbeterd volgens hem, want hij kwam zich weer druk bemoeien met onze danspasjes. Na het dansen kreeg ik een verassing, ik werd namelijk "geüpgraded" naar een één-persoonskamer met een tweepersoonsbed! Helaas werd deze luxe me niet door iedereen gegund, want 's avonds kwamen Edwin en Jason bij me in bed stormen en hielden me wakker tot ver na bedtijd.
Woensdag waren we maar met 5 deelnemers bij de language Exchange, wat wel fijn was voor een keer, want zo had je meer tijd om kleine gesprekjes met elkaar te voeren. Die avond toen we terugliepen naar het hostel vanaf het parkje zagen we Piotr en Dani paniekerig heen en weer rennen. Dobby was aangereden door een motor en z'n nek was een kwartslag gedraaid! Een passerende man draaide de nek van Dobby weer terug en behalve een hoge hartslag en een bibberend staartje leek het alsof er niks met Dobby gebeurd was. Onkruid vergaat niet.. De volgende dag was het alsof er niets was gebeurd en ging Dobby weer met ons mee op avontuur. Manuel bracht ons naar een waterval die we zijn beklommen tussen het jungleachtige bos heen. Een supermooi uitzicht en een hele koude douche.
De laatste dag van de studieweek werd ons Spaans weer getest met een speciale activiteit op de vrijdag. Dit keer was het een tv show, waarin een groep studenten een tv show had voorbereid dat ging over de gringo invasion in San Carlos. En iedereen van de school speelde een rol. Ik kreeg de eer om dronken een 5 literfles aguadiente (de locale naar anijssmakende sterke drank uit de omgeving) te bestellen bij de slijterij. Leg dat maar eens uit in je beginnende Spaans aan de verkoper ;). Zondag zouden er weer verkiezingen zijn, wat betekende dat er op onze laatste zaterdag geen bar open zou zijn om SAN Carlos met stijl te verlaten. Dus bedachten we: dan vieren we het op vrijdagavond! Cesar maakte cocktails en met de nodige snacks chillden we tot S'avonds in de Chimbita. Vervolgens was het tijd om flink te gaan stappen, maar.... er waren welgeteld 2 cafés open met een minimale bezetting. Dus na een half uurtje onze salsa te hebben geoefend zijn we met een avondsnack weer naar huis gegaan. Toch bleek de volgende dag dat Cesar er flinke hoeveelheden vodka in de cocktails had gegoten, wat niet erg bevordelijk was voor de activiteit die gepland stond. Namelijk; de heuvels van een berg opklimmen om bij een waterval te komen. Gelukkig werd onze tocht omhoog meer dan beloond met een spectaculair uitzicht én kregen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. Beneden aan de heuvel werden we opgepikt door de lokale bus, die ongeveer om de 500 meter stopt om zakken rijst af te leveren of andere goederen op te halen. Wij mochten op het dak van de bus! Wat avontuurlijk was, maar niet erg comfortabel met alle zwiepende takken om je heen ;). Savonds hebben we met z'n allen "pizza" gegeten(die zonder tomatensaus), maar ik had er een met nacho's en guacemolesaus, wat het gemis van de tomatensaus bijna goedmaakte ;). Daarna hebben we onze laatste ingeslagen biertjes opgedronken in de Chimbita en spelletjes gespeeld om ons spaans te oefenen. Ik ben redelijk vroeg naar bed gegaan om mijn tas alvast in te pakken voor de volgende dag. Zondag was een beetje een trieste dag, ook al stond er een nieuw avontuur te wachten, ik moest doei zeggen tegen een aantal leuke mensen die ik heb leren kennen. Iedereen liep mee naar de bushalte en werden we uitgezwaaid en achterna gerend door Jason en Dobby(natuurlijk). Edwin en Jason hadden me allebei nog een hele lieve brief achtergelaten in m'n tas. "Je bent een heel leuk meisjes". (Inclusief spelfout ;) ).

  • 08 Juli 2018 - 09:22

    Annemieke:

    Dat lijkt me inderdaad lastig op zo'n reis: je moet ook steeds afscheid nemen :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Carlos

Actief sinds 31 Mei 2018
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4205

Voorgaande reizen:

31 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: